Arazisinin engebeli oluşundan dolayı Malatya, yakın tarihe kadar ulaşımı zor bir ilimizdi. Şu an Malatya’ya ulaşım kara, hava ve demiryolu, Malatya, İç Anadolu’dan ve Akdeniz Bölgesi’nden gelerek Güneydoğu Anadolu’ya yönelen kara ve demir yolları üzerindedir. Malatya, hava yolu ile Ankara ve İstanbul’a, kara ve demir yolları ile ülkemizin bütün illerine doğrudan bağlıdır. Hatta kısmen de yapay Karakaya Baraj Gölü üzerinden su yolu ile de sağlanmaktadır. İl merkezine 30 km. uzaklıktaki Erhaç Havaalanı’ndan, THY’nın belirlediği yaz ve kış tarifelerine göre, Ankara ve İstanbul’a uçak seferleri yapılmaktadır. Asfalt yollarla, başta büyük kentler olmak üzere, yurdun dört bir yanma düzenli otobüs seferleri vardır. Ayrıca, Malatya, demiryolu ile çevre illere ve diğer bölgelere bağlanmıştır.
Tüm köyleri ile karayolu ulaşımı sağlanmıştır. Doğudan, batıdan, kuzeyden ve güneyden gelen ana karayolları ile bağlantısı bulunmaktadır. Malatya’nın ilçeleri içerisinde yalnız Doğanşehir, Hekimhan, Yazıhan ve Battalgazi’nin Malatya ile demiryolu bağlantısı bulunmaktadır. Öteki ilçelerimizin bağlantısı karayolu ile sağlanmaktadır. Erhaç Havaalanı yılın her mevsimi ve ayında, her türlü uluslararası büyük uçakların bile inip kalkmalarına uygundur. Haftanın her günü düzenli uçak seferleri sürdürülmektedir.
Bütün bunlar Malatya ekonomisini olumlu yönde etkilemekte, bu düzgün ulaşım ağı Malatya’nın bölge içerisinde bir ticaret ve sanayi merkezi olması yolunda önemli etken olmaktadır.
Yollara paralel olarak kurulmuş bulunan nakliye ambarları ve kargo firmaları her türlü taşıma hizmeti verebilecek kapasitededir. Son yıllarda kurulan Gümrükler Başmüdürlüğü ve açılmak üzere bulunan gümrük giriş-çıkış kapıları, Malatya’da yapılacak ihracat işlemleri için büyük kolaylıklar getirecektir.
Yapımına hız verilen Malatya-Adıyaman karayoluyla, bu iki il arasındaki mesafe 75 km daha kısalmış olacak, GAP’a ve güneydeki komşu devletlerimize en kısa yoldan ulaşılabilecektir.
Malatya, Akdeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerini birbirine bağlayan kara ve demiryolu ağlarının kesişme noktasında yer alır. Malatya, ayrıca kendi adıyla anılan Havalimanı ile ulusal havayolu ulaşım ağına bağlıdır. Çevre Yolunun da içinde yer aldığı 300 nolu Devlet Yolu Malatya’dan geçmektedir. Malatya’nın ilçe merkezleri ile olan karayolu bağlantısı asfalttır. Köy yolları’nın bir bölümü asfalt, bir bölümü ise stablize ve ham topraktır.
Malatya’nın bazı önemli ticaret merkezlerine uzaklığı ise şöyledir : Ankara 668 km, İzmir 1231 km, Mersin 468 km, İstanbul 1126 km, Bursa 1047 km, Samsun 638 km ve Adana 417 km.
Malatya’nın komşu il merkezlerine uzaklığı ise şöyledir : Elazığ 99 km, Kayseri 354 km, Kahramanmaraş 226 km, Erzincan 369 km, Adıyaman 188 km, Sivas 270 km, Diyarbakır 253 km, Tunceli 236 km ve Gaziantep 244 km. dir.
Malatya’ya en yakın ilçe merkezi 9 km uzaklıktaki Yeşilyurt’tur. Diğer il merkezlerine olan uzaklıklar ise şöyle : Pötürge 75 km, Hekimhan 68 km, Darende 114 km, Arapgir 120 km, Arguvan 73 km, Doğanşehir 58 km, Doğanyol 102 km, Kale 38 km, Kuluncak 94 km, Yazıhan 34 km, Akçadağ 37 km ve Battalgazi 10 km.
Malatya karayolu bakımından olduğu kadar demiryolu bakımından da önemli bir kavşak özelliği gösterir. Adana’ya, Sivas üzerinden Ankara ve İstanbul’a, Elazığ üzerinden İran sınırına ve yol sathı üzerinden de Diyarbakır ve Kurtalan’a bağlı olan Malatya, Adıyaman dışında tüm komşu kent merkezleriyle demiryolu bağlantılıdır. İldeki demiryolu ağı uzunluğu 238 km dir. Malatya demiryolu ile Elazığ’a 119 km, Diyarbakır’a 234 km, Kahramanmaraş’a 226 km, Sivas’a 252 km ve Erzincan’a 361 km uzaklıktadır.
Malatya, aynı zamanda ulusal havayolu ulaşım ağı içinde yer almaktadır. Uzun yıllar ağırlıklı olarak askeri amaçlı işletilen Malatya Erhaç Havalimanı 1987’den itibaren sivil havacılık ağırlıklı işlemeye başlamıştır.